Szeretettel köszöntelek a Queen rajongók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Queen rajongók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Queen rajongók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Queen rajongók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Queen rajongók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Queen rajongók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Queen rajongók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Queen rajongók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1. | 2. | 3. | 4. |
1986-ban a Queen ismét elõretör. Az ’A Kind Of Magic’ kislemezen és albumon egyaránt siker. Nyáron a banda több szabadtéri koncertet ad Angliában. Talán a Live Aid koncert hatására (vagy Bruce Spingsteen Wembley-beli koncertje alapján, amelyen több Queen tag is részt vett) a koncert színhelyéül a Wembley stadiont választják. Az ’A Kind Of Magic’ egy húszmillió dolláros befektetéssel készült film, a ’Highlander’ zenéje. Ez már a második film, amelynek a hanganyagát a Queen készítette, bár több más filmben is voltak Queen dalok, például a ’Stripperben’, a ’Revenge Of The Nerds’-ben és az ’Iron Eagle’-ben. A Highlanderrel kezdi pályafutását a Russel Mulcahy videórendezõ, aki olyan sztárokkal dolgozott már együtt, mint a Duran Duran, Elton John és az Ultravox.
Mulcahy: „Amikor a filmet elgondoltam, rögtön tudtam, hogy a Queennel kell csináltatnom a zenét hozzá. A Queen zenéje pont illik a filmhez. Remek érzékük van a látványokhoz. Erõteljes himnuszszerû dalokat írnak és ebbe a filmbe pont az ilyen erõteljes energia kellett. Mindig is Queen rajongó voltam és régóta szerettem volna dolgozni velük.” |
Az együttmûködés olyan jól sikerült, hogy Mulcahy rendezi a klipet az ’A Kind Of Magic’ kislemezhez.
Mulcahy: „Hattól
hatvanévesig mindenkinek tetszhet, olyan varázslat és fantázia
van benne, mint amilyet a régi hollywoodi musical-ekben láttunk.”
Varázslat és fantázia hatja át a Highlandert is. A filmvászon legjobb Tarzanja (Christopher Lambert) és James Bondja (Sean Connery) jelenik meg, négy évszázadot átfogó szerelemrõl és bosszúról szóló mesében. A Queen mind a négy tagja részt vesz a mesében. Ez adja az 1986-os ’Kind Of Magic’ album alapját. |
Roger a Highlanderrõl:
„Van néhány nagyon kemény dolog a filmben. Nagyon
kemény film.”
A film anyagából készült második kislemezhez,
a ’Princes Of The Universe’-höz videó készült.
A Highlander sztárja, Christopher Lambert Párizsból Londonba
repült, hogy játsszon a klipben. Látszik, ahogy megküzd
Freddie-vel az elsõbbségért.
Április 25-én Great Yarmouth-ban tartják
a Queen rajongók nemzetközi összejövetelét. Több
mint ezren gyûlnek össze. Még Ausztráliából
és Dél-Amerikából is jönnek.
Jim Beach, az egyik szervezõ mondja: „Évek óta tervezzük a rajongók összehívását, de még soha nem jutottunk odáig, hogy meg is szervezzük. Ha jól sikerül, biztos vagyok benne, hogy évente megrendezzük.”
1986 nyarára európai szabadtéri koncertsorozatot hirdet a Queen. Nyolc hét alatt bejárják Skandináviát, Németországot, Franciaországot, Belgiumot, Svájcot, Spanyolországot és Írországot. Ekkor jutnak el Budapestre is. Harvey Goldsmith, az egyik legnevesebb angol koncertszervezõ bejelenti, hogy a Queen 120 ezer nézõ elõtt szabadtéri koncertet ad a Knebworth parkban, augusztus 9-én. Miután a Wembley 80 ezer jegyét postai megrendelésekkel elkapkodták, tettek rá még egy napot. |
Harwey Goldsmith, a Live Aid szervezõje
elégedett volt: „Borzasztóan
örülök. Ez azt jelenti, hogy a Queen tizenöt év után
népszerûbb, mint valaha.”
Goldsmith egy sajtókonferencián elmondja,
hogy majdnem félmillió jegyet igényeltek a Queen két
Wembley-béli fellépésére, a newcastle-i koncert
jegyeit pedig egy óra alatt elkapkodták.
„Nagyobb sor állt a jegyekért Newcastle-ben, mint amikor a kupadöntõben a Newcastle United játszott. - mondta Goldsmith az újságíróknak - Soha olyan gyorsan nem keltek el jegyek semmire Manchesterben, mint a Queen koncertjére. Soha nem láttam még ilyet. A Wembley jegyekért is volt tülekedés, de legvadabb álmaimban sem gondoltam volna, ahogyan Newcastleben és Manchesterben mentek a dolgok.” |
A Wembley stadionban tartott július 11-i és 12-i koncerteken a Satus Quo és a The Alarm az elõzenekar. A koncertet késõbb sugárzásra felveszi a Capital Radio. Az új koncerteken elõször mutatják be a Queen új show-színpadát. Az 53 méter széles színpad, bele van fúrva a stadion beton alapjába. A színpad akkora, hogy betölti a stadion egyik végét. Itt alkalmazzák elõször az új Clare Brothers hangosító rendszert, s a megvilágítás minden eddiginél nagyobb.
Roger szerint: ”A
fényerõ non plus ultrája. A Ben Hur Mappet Show-nak fog
tûnni hozzá képest!”
Az elõkészületekhez tartozik négy hét próba
is.
Roger: „Soha nem
próbáltunk még ilyen sokat. Azt hiszem, jelenleg valóban
mi vagyunk a világ legjobb együttese, és ezt be is fogjuk
bizonyítani. Senki nem fog csalódni, aki eljön.”
Az ’A Kind Of Magic’ júniusban
jelenik meg és több mint egymilliót adnak el belõle.
Angliában listavezetõ. Ebben a hónapban jelenik meg John Deacon elsõ szólóanyaga, a Biggles címû film zenéje. Egy hónappal korábbam jött ki az ’MCA John Deacon’ és a ’The Immortals’ kislemezével a ’No Turning Back’-kel. |
Freddie a Time címû musical címadó
dalához kölcsönzi a hangját. A lemez májusban
jön ki, és huszonnegyedik helyre kerül a listán, bár
Freddie nem lép színpadra - akárcsak Stevie Wonder - a
west end-i produkcióban, amelyet Dave Clark, a hatvanas évek sztárja
rendezett.
Júliusban elkészült Freddie elsõ, s végül egyetlen videója, amelyen négy szám van: ’I Was Born To Love You’, ’Made In Heaven’ , ’Time’ és a ’Living On My Own’. A tévében ugyan nem mutatták be, az utóbbi mégis a gyûjtõk kedvence lett. Bemutatja azt a bacchanália jelenetet, amint Freddie kb. 300 barátja kaviárt és pezsgõt fogyaszt az énekes 39. születésnapi buliján Münchenben, 1985 októberében.
A Queen legendás Wembley-beli fellépését egy sor európai koncert követi. Németországban a Level 42, Marillion és Gary Moore a kísérõ. Hartfordshire-ben, a Knebworth House-ban adja az együttes egyik legnagyobb angliai koncertjét augusztus 9-én. A mûsort beárnyékolja egy erõszakos cselekmény: egy rajongót a színpadhoz szorít a 150 ezres tömeg, s életét veszti. |
Júniusban - az „élõ” koncertekkel egy idõben - jelenik meg a ’Friends Will Be Friends” címû kislemez, egy jellegzetesen nagyszabású Queen himnusz. Nyolc hetet tölt a listán és a 14. helyig jut el. Három hónap múlva kerül fel a listára a ’Who Wants To Live Forever” és a 24. helyet éri el.
Májusban Brian-rõl kiderül, hogy gyengéd szálak
fûzik Egy Anita Dobson nevû színésznõhöz,
akit az EastEnders címû szappanopera tett ismertté.
Az eseménydús év jól záródik. Százezrek karácsonyfája alá kerül a ’Live Magic’. A ’Magic Tour’ felidézi a Queen karrierjét, bár sokan nem értik, hogy maradhatott ki a ’Save Me’, a ’Somebody To Love’, az ’It’s Hard Life’ és az egész album. Anélkül, hogy kislemez kísérné, 400.000 példányt adnak el belõle, és a harmadik helyre kerül. |
1987-ben pihenõt engedélyez magának a Queen.
Roger-nek azonban más tervei vannak: „A
Queen olyan, mint egy hatalmas guruló gépezet, ami nem mûködik
állandóan. Én viszont hivatásos zenész vagyok,
ez az életem. Nem vesztegethetem el az idõmet”
A ’Melody Maker’-ben megjelenõ névtelen apróhirdetésre
250 zenész jelenik meg meghallgatásra a londoni Paramount City-ben.
Roger keres zenészeket két dalához, a ’Cowboys And
Indians’-hoz és a ’Love Lies Bleeding’-hez.
Végül a következõ
zenekar áll össze The Cross néven: Roger (ének,
ritmusgitár), Spike Edney (billentyûs) (õ már
korábban is zongorázott a Queen koncertjein), Josh Macrae(dob),
Clayton Moss(gitár) és Peter Noone(basszusgitár). |
Roger: „Egy mûködõ bandában akartam lenni. Olyan zenét akarok játszani, amiben õszintén hiszek, vagyis kõkemény rockot. És élõzenét akartam.” „A szólólemez legújabb kifejezési eszközeimet mutatja be. Ez egy teljesen új csapat, amelyet komolyan kell venni. Remélem sikeres karrier indul el.”
Freddie is hatalmas lépésekkel szalad a szólókarrier felé. Otthagyja a CBS-t az EMI/Parlophone kedvéért, és márciusban kirukkol a ’The Great Pretender’-rel, ami pillanatok alatt eléri a lista negyedik helyét. Ez eddig Freddie legnagyobb szólókarriere, bár gyanús, hogy nem követte másik.
Ezzel szemben az elsõ Cross kislemez, a ’Cowboys And Indians’, amely októberben jelent meg, épp’ hogy bekerült az elsõ 75-be. A Cross élõ tévéfellépése a Thames TV stúdiójában a Meltdown show-ban volt. Egyórás mûsorukban a készülõ albumukból, a ’Shove It’-bõl játszanak. Roger énekel és gitározik, és most elsõ ízben énekli saját maga által írt Queen számot, az ’I’m In Love With My Car’-t.
Ami a Queent illeti, nos õk februárban megjelentetik a ’Live In Budapest’ címû videót. 80 ezer nézõ elõtt vették fel 1986. július 27-én a Népstadionban. Ez volt a legnagyobb koncertjük Kelet-Európában. Sok érdekesség van rajta, köztük egy magyar népdal is, a ’Tavaszi szél vizet áraszt’, amelytõl érthetõ módon nagyon meghatódott a közönség. |
Októberben jelenik meg egy új heavy metal együttes, a Bad News albuma, amelynek producere Brian May. A 69. helyig jut el, ami nem rossz kezdés, a négy elõadó számára.
Brian: „Nem a valódi nevüket használták, jellegük szerint neveztük el õket. Nem csak színlelték, hogy rock-sztárok, hanem azok is voltak!”
Egy hónap múltán kislemez is követi az albumot, a ’Bohemian Rhapsody’ Bad News változata, amely felkúszik egészen a 44. helyre. Annak bizonyítékául, hogy Brian bírja a tréfát, a B oldal címe: ’Life With Brian’ (Élet Briannel).
Freddie új barátokat szerez,
akik közül a leghíresebb Montserrat Caballé spanyol
operaénekesnõ. Közös kislemezük a ’Barcelona’
a legjobb tízbe kerül. A furcsa együttmûködés
további gyümölcsöket ígér. Freddie így magyarázza ezt: „Szerintem fantasztikus hangja van. Miután egyszer megemlítettem ezt a spanyol tévében, Montserrat felhívott.” |
A Cross elsõ albuma a ’Shove It’ januárban jelenik meg. Ibizán és a londoni Townhouse stúdióban veszik fel, Roger sávjait új zenészek és „vendégmuzsikusok” sávjaival keverik. Meg sem kísérlik, hogy leplezzék a Queen-hez fûzõdõ kapcsolatot. Még részleteket is átvesznek Rogernek a dobjátékából, amit a ’We Will Rock You’-ban produkált. A ’Heaven For Everyone’-ban, amelyet eredetileg Roger egy közeli barátjának, Joan Armatradingnek írt, akinek nem kellett(!), Freddie énekel és egy másik dalban, a ’Love Lies Bleeding’-ben pedig Brian gitározik.
Egy újabb Cross kislemez lát napvilágot a ’Shove It’,
illetve a ’Heaven For Everyone’ címû dalokkal. A címadó
dal áprilisban újra megjelenik egy négy számot tartalmazó
CD EP fõszámaként. Alig reklámozott turnét
szerveznek kisebb angol városokban, majd németországi klubokban
angol Queen rajongóknak játszanak, akik elkísérik
õket.
Brian kapcsolata Anita Dobsonnal a magánszférából a munkába is átterjedt. (Anita mellesleg 1986-ban a szappanopera fõtémájának énekes változatával a 4. helyig jutott a slágerlistán.) Anita ’Talking Of Love’ albumának Brian a producere és játszik is a lemezen, és júniusban jelent meg. |
Brian: „Azt hiszem, olyan albumot csináltunk, azt a két zenei világot, amelyben élünk. Van benne bizonyos mennyiségû rock-elem, de ugyanannyi show-hatás is. Anita közönségének nagy része valószínûleg túl keménynek találta, akik meg az én zenei világomat szeretik, azt gondolhatták, ennek agyára ment a jólét, ha olyannal dolgozik, aki csak egy tévéfilm dallamának az eléneklésére képes. De én állítom, hogy amit csinálunk, értékes.”
A pletykasajtó októberben azon csámcsog,
hogy a kapcsolatnak vége. Tévednek, mert éppen ebben a
hónapban jelenik meg Anita kislemeze, a ’To Know Him Is To Love
Him’.
Anita: „Elég,
ha annyit tudnak, hogy együtt vagyunk. Nem akarok beszélni a kapcsolatunkról,
sem róla, sem arról, mit csinál. Ez az õ dolga.
A rajongóim többsége annak örül, hogy van valakim.
Kell, hogy legyen valami, ami csak a miénk.”
Amint a CD lemezek ára megfizethetõvé válik, a Queen
rajongók megrohanják a boltokat, hogy megvegyék a Queen
összes felvételét és az EMI lemezcég boldogan
könnyít pénztárcájukon. Júniusban nyolc
Queen album jelenik meg középárú CD-n, új katalógusszámokkal.
Freddie együttmûködése a spanyol operadívával,
Montserrat Cabellével újabb sikert arat. A tavalyi kislemez után
októberben megjelenik a ’Barcelona’ és egy másik
kislemez a ’Golden Boy’.
A lemezcég a következõképpen
méltatja a sajtónak: „A pop
erejének és az opera szenvedélyességének
dicsõséges ünnepe.”
A sajtó elég vegyes fogadtatásban részesíti.
A közönség pedig a lista 25. helyére juttatja, 19. hellyel
lejjebb, mint Freddie szólólemezét három évvel
korábban. Barcelonában, az Avinguda de Maria Cristinában
gála-koncertet tartanak La Nit (Az éjszaka) címmel. Azt
ünneplik vele, hogy megkezdõdtek az 1992-es olimpia elõkészületei.
Fellép még Eddy Grant, Jerry Lee Lewis, Spandau Ballet és
Rudolf Nurejev balett-táncos. Ilyen elõkészítés
után lép színpadra a szmokingos Freddie és Montserrat,
és elõadják a ’Barcelonát’. A fináléban
még tûzijáték is van. A világsajtó
azonban interjú nélkül marad. Az, hogy nincsennek mikrofonok,
sejteti, hogy playbackkel dolgoztak.
Freddie késõbb meg is jegyzi: „Sok próbára lett volna szükség, hogy élõben elénekeljük. Ezek nagyon bonyolult dalok és nem volt elég idõnk.” |
|
Két nap múlva a londoni Opera büféjében Freddie mégis megszólal: „Nem tudom, hogy fogják fogadni ezt a Queen rajongók. A legrosszabb, ha rockoperának tartanák, ami rettentõ unalmas. Nem lehet beskatulyázni, mert olyan dalokat éneklek, amilyeneket korábban soha, és amelyek mindkettõnk hangjához illenek. Nehéz volt megírni és elénekelni ezeket a dalokat, mert minden regiszternek a helyén kellet lennie és mind duett volt.”
Novemberben jelennek meg általában a Greatest Hits albumok. A
Queen is legemlékezetesebb számait most hozza ki, eddig soha nem
látott pici formában. Pici lemezborítójuk még
kívánatosabbá teszik a gyûjtõk számára.
Egy tucat jelenik meg egyszerre, s ezzel ez lesz a legdrágább
hónap a komoly Queen rajongóknak a ’The Complete Works’
1985-ös megjelenése óta. Mindegyik CD-nek ugyanaz az A- és
B-oldala, mint az eredeti lemezen volt, de mindegyik oldalon van még
egy-egy szám.
Brian színészbõl lett heavy metal zenészei is munkában vannak decemberben. A Bad News-nak ez az elsõ élõ fellépése a Marquee Club-ban. A Queen legnagyobb dalának átiratától tombol a közönség.
1. | 2. | 3. | 4. |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
SZÖVEGEK - Nevermore (Freddie Mercury)
SZÖVEGEK - March Of The Black Queen (Freddie Mercury)
SZÖVEGEK - Funny How Love Is (Freddie Mercury)
IDÉZTEK - Freddie Mercury -tól